Kemerdekaan Kali Ini



12.09 tgh, 1 Sept 2008: Salam Kemerdekaan dan Salam Puasa kepada semua pembaca blog ini, cuti selama 4 hari ni sangat meletihkan dan memenatkan, hampir 24 jam bergerak, berpusing, berjalan. Seronok. Kali ni aku nak kongsikan perjalanan kemerdekaan kali aku kali ini, sebenar tiada lepas, beza dengan tahun tahun yang lepas cuma kali ini ada perkara baru yang aku cuba


Jam 8.00 malam tarikh 28 Ogos 2008: Aku mulakan perjalanan aku dari Klang untuk balik ke KL, macam biasa jalan sentiasa Klang yang sesak. Jalan berlubang sana, berlubang sini, naik bengang rasanya memandu. Kesimpulan Klang, jalan sempit, tak tersusun, kesesakan melampau, akibatnya pembaziran masa, minyak, keringat, dan emosi terganggu secara rohani.

Jam 9.00 malam tarikh 28 Ogos 2008: Masa untuk diurut, lama tak mengurut. Dapat tenteramkan badan yang dah lama diselanggara ini. Tak mampu nak buat selalu sebab mahal beb.



Jam 11.00 malam tarikh 28 Ogos 2008: Sampai di Kuala Lumpur , tidur. Tapi tak dapat terus tidur. Mat dan Minah Rempit buat bising. Bagi aku masalah mat/minah rempit adalah masalah unik, nak sangat aku nak ikut keseronakkan yang mereka dapat.

Jam 12.00 tghari tarikh 29 Ogos 2008: Baru bangun. Otak aku akan automatik akan lumpuh di waktu pagi kalau tak bekerja. Masa untuk bangun lewat. Aku macam bagi penghargaan pada diri sendiri yang setiap hari bangun awal untuk pergi kerja. Oleh itu bangun lambatla.


Jam 3.00 ptg tarikh 29 Ogos 2008: Jalan jalan kat Subang. Saja takde kerja, kita cari kerja, tapi kerja yang membazair masa, minyak dan duit. Apa la.

Jam 10.00 mlm tarikh 29 Ogos 2008 : Pergi cucuk langit di tengah tengah Kuala Lumpur.



Jam 12.30 tgh tarikh 30 Ogos 2008 : Bangun tidur dan keluar lagi.

Jam 11.59 mlm tarik 30 Ogos 2008 : Sambut merdeka, duduk tepi lebuhraya tengok bunga api yang tak jelas. Pastu gi urut kaki kat Bukit Bintang. Habis cerita.


Comments

AMAD said…
salam...Mr khapeace camne sambut ramadhan? rajin ler update blog yer nak baca la....
Time kasih sebb komen :)
come visit my other link

www.khafizblog.blogspot.com - general issues
www.mp3-khapeace.blogspot.com - download new mp3
www.musix-khapeace.blogspot.com - latest gossip
www.tech-khapeace.blogspot.com - tech updated
www.news-khapeace.blogspot.com - your latest news

Popular Posts