Sunday, October 26, 2008

Disaster Movie : Ya, Hiburan Kosong Bodoh





Saban tahun begitu banyak cerita Hollywood yang bodoh melambak kat pawangam kita dan saban tahun, begitu murahnya rakyat Malaysia untuk menonton karya busuk dengan plot tak masuk akal. Itulah rakyat Malaysia. Tak mahu tuduh sesiapa, aku pun pergi menonton juga. Habis macam mana, Malaysia dah tak ada cerita menarik.

Pada malam Jumaat, lepas balik jalan-jalan, tiba-tiba nak tengok wayang, jadi apa saja cerita yang ada, kita orang layan saja. Akhirnya tinggal la"Disaster Movie". Dah tak ada pilihan. Seperti jangkaan, cerita dia sangat bodoh, tapi kali ini, cerita arahan Jason Friedberg dan Aaron Seltzer tak sebodoh Meet The Spartan

yang amat bodoh. Kenapa ada cerita macam ini. Sangat bodoh ceritanya.
Kesimpulannya, janganla membazirkan duit pada cerita macam ini, macam aku buat, tapi sebelum tu, pengarah/penerbit/pelakon Malaysia, buat la sesuatu ok. Jangan cerita bodoh ni boleh untung sama dengan 3 ke 4 cerita orang kita :)

2 comments:

uNcLe TiEf said...

la..
yang g tengok citer nie wat pe..
baek tengok HSM3..gempak gak la...x ngantok tengok...

Khapeace Khalead said...

HSM3, emmmm. takpe la kot