Monday, October 6, 2008

Filem Malaysia Rugi: Sabotag dari Pawagan Kita


07 Oktober 2008: 12.30 Tgh: Salam selasa hari ini, masih dalam mood raya!, rasa sudah masa untuk tumpukan kerja, jangan dok asyik memikir cukup tak duit bulan ni, yang penting, siapkan kerja dahulu. Mana yang badan macam aku tu, jaga-jagala pemakanaan, dah tua baru tahu. Sahaja nak kongsi pendapat ini sebab kesihatan itu penting, berjimat itu penting, berangan? langsung tak penting. Kerja, kerja.

Kali ini aku nak kongsi rasa bengang aku pada pemilik panggung wayang. Ditakdirkan kerana tiada aktiviti pada ahad lepas, aku dan kawan pergi ke sebuah pasaraya, dah habis borak sampai tak tahu nak buat pe, kita orang sepakat tengok wayang. Cerita kita orang belasah sajala. Sampai-sampai dekat pawagam, ba! oi................. ( ckp gaya org Muar ), ramainya. Meriah rasanya, Melayu, Cina, India,semuanya cukup sempurna.

Kami sekawan pun membeliakkan mata melihat skrin TV kecil, melihat dan mengkaji, cerita apa yang menarik. Kerana semua cerita yang dipaparkan macam cerita bodoh saja, kami sekawan berpakat untuk menonton cerita yang paling dekat dengan waktu sekarang. Punyala panjang beratur, akhirnya sampai juga kat depan kaunter. Bagus sekarang rakyat Malaysia, beratur.

Kami sekawan pun membayar tiket, tiba-tiba aku terpandang satu poster, cerita KAMI, rasanya macam cerita ini akan ditayangkan pada Raya Pertama, tapi kenapa tak ada dalam senarai cerita dan skrin TV tadi. Mungkin tak keluar kot kat sini. Semasa membayar, aku saja bertanya pada jurutiket dan bertanya bila cerita KAMI akan ditayangkan. Dengan berlagak dia menjawab,

"Seminggu dah tayang, masa raya."
" Apa, dah seminggu, so ada tayang tak hari ni"
"Adala"
"Habis naper takde kat skrin"
"Tah, tak masuk kot"
Tah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Aku malas nak komen panjang-panjang tapi macam mana la cerita Malaysia nak untung. Kalau aku tahu ada tayangan aku dah pegi tengok dah masa dari tengok cerita bodoh. Tepuk dada tanya akal.

Oleh itu, aku berbesar hati untuk membuat promo secara percuma, mari mengajak ajak semua pakat-pakat tengok cerita ini.

Character: ALIName: Syarul Ezani Bin Mohamed EzzuddeenNickname: EzaniState: Kuala LumpurAge: 19Star Sign: ScorpioOccupation: Student // Actor To me, the most important thing in life is...friends you can’t live without them. As they say friends may come and go but to me it’s the ones that stay that make your life a better place to live in. I like to eat but then again which Malaysian doesn’t right?



Character: LYNName: Liyana JasmayAge: 19Star Sign: AriesOccupation: Actress // StudentMusic Preference: Universal I’m very sensitive and fragile. My greatest weaknesses are shopping, shoes, clothes and handbags. I just adore them! I can actually spend a lot of money on beauty products too! My mission is to help the industry to be one of the best film industries in the world. Hopefully by then, I already have my own film company and my own fashion label =)


Character: ADIIName: ANI ZAYANA IBRAHIMNick Name: ZeynaAge: 22 years oldStar Sign: PiscesOccupation: Student // ActressMusic Preference: R&B, House, Progressive Trance, Electro House.. hard style music
I love dancing a lot! Especially to RnB, House, Progressive Trance, Electro House and some hard style music. My voice doesn't suit my face…. Here I am ready to give whatever I’ve got and people! Here I come!


Character: ABUName : Nas Muammar ZarNickname: Nas-tState : Kuala LumpurAge : 25Star Sign : LibraOccupation : DJ – Dragon Red // Actor // ModelMusic Preference: Rock My career as a DJ started as the first apprentice of DJ Fuzz, placing Top 5 in countless competitions. I am part of the giant rap metal band Dragon Red and have worked with numerous popular artistes namely Phlowtron, Ruffedge and assisting with new djs in Mixology Academy, a DJ academy which was founded by DJ Fuzz.psst psst : We heard Nas-t was a flight attendant and personal fitness instructor.

No comments: