Thursday, October 16, 2008

Pemandu Tak Sedar Diri


17 Oktober 2008 : 12.00 tgh malam : Salam semua, harap semua dah tidur ya. Sajer nak menulis malam-malam buta ni. Nak meluahkan apa dalam hati ni. Gambar kat atas ni masa aku baru balik dari gym hari tu. Aku bengang tul jumpa pemandu yang tak berhati perut macam dalam gambar ini. Kenapa ada orang berperangai bodoh macam ni macam ni.

Alkisahnya, jalansangat sesak, kebanyakan kereta nak masuk susur kanan tapi ada lampu isyarat kat depan, jalan jadi sangat sesak. Aku tak kisahlah, dah lali, memang macam ni jalan kat Malaysia, kat mana pun sama. Tak payah nak terangkan. faham-fahamla, Ok, tengah duk layan lagu Coldplay- Viva La Vida, tiba-tiba ternampak satu kereta bangang ni. Tahula kereta hebat, tapi takpayah la berperangai macam ni.

Kereta ini bermula dengan memotong barisan, kereta lain berpanjangberatur, dia terus masuk dari lorong 3 ke lorong 2. Adalah orang yang baik bagi dia masuk, lepas masuk lorong kedua, dia nak masuk lorong pertama, kira depan akula. Aku nak saja tak bagi tapi memikirkan dia nak buat pusingan balik lepas ni, aku bagila.

Bila semakin hampir nak lampu isyarat, adalah kereta Satria ni kat sebelah dia nak masuk lorong 1, mungkin untuk buat pusingan balik, yang anjingnya, kereta dalam gambar ni tak bagi langsung, dia nak masuk, kereta bodoh asyik dok halang, kesian aku tengok. Akhirnya sampai ke lampu isyarat, kereta Satria tu cuba untuk masuk, tapi kereta dalam gambar ni langsung tak bagi. Akhirnya kerata Satria tu tak dapat buat pusingan balik dan terpaksa ke lampu isyarat seterus untuk buat pusingan balik. Sial betul orang macam tu. Kalau aku ikutkan, nak saja aku tak bagi dia masuk ke lorong 1 tadi. Dahla potong barisan, dah orang bagi masuk, orang lain nak masuk, langsung tak bagi peluang. Babi betul orang macam ni. Bengang tak aku. Huhuhuhuhu. Jadilah orang berhemah,ok.

4 comments:

zaffVader said...

huhu sial kan orang camtu. Kalau aku dah tonjol bontot keta dia tu. haha

p/s: ko nak lagu kuala lumpur singapura ek>? bleh jek.. nak transfer email or ym?

Khapeace Khalead said...

huhuhu, lagu tu hang email kot, mrximen@gmail.com

budleee said...

sah chinese kan..

toyota camry pilihan cina kiasu..

bukan racist tapi byk kali dah kena dengan chinese in camry..

uNcLe TiEf said...

huhuhuhuhu..
bodoh + bangang = sial..
lau aku..langgar je keta tue..sengal giler..