Monday, November 10, 2008

Dairi : Langkah Kiri Langkah Kanan


Setiap hari kita melangkah, kita asyik terfikir mana nak gerak dulu, langkah kanan, atau langkah kiri. Kita sering berdebat mana yang lebih afdal, kanan ke kiri. Contohnya, nak masuk masjid, kena masuk kaki kanan, nak masuk tandas, kaki kiri. Tapi pernah tak kita fikir, benda yang lebih penting dari itu semua, betul tak setiap langkah yang kita ambil?

3 comments:

AMAD said...

piz...kau di TAG oleh aku...jenguk2 ler blog aku menjawap TAG tu yer jwp jgn tak jawap!!he..he..

Beruang Madu said...

kengkadang hati kita memilih untuk berkata benar tapi bila bohong lebih menyelamatkan keadaan adakah kita perlu pilih itu... cuma satu jer yg kita tak boleh pilih... solat... !!!

Khapeace Khalead said...

Emmm, kadang-kadang langkah yang kita ambil tu memang dah sah sah salah tapi kenapa la degil gak kaki ni nak melangkah ke sana jugak.