Semasa : Ambil Perhatian!pelaburan Online!ramai Tertipu!

Kawan-kawan, aku ada terbaca pasal penipuan di internet. Aku rasa baik aku kongsi. Kes ni dah masuk kes polis dah. Hati-hati ok. Nak tahu lebih lanjut gi : http://www.putera.com/tanya/t33942.html

__________________________________________________________________


Assalamualaikum......Diharapkan kepada kepada semua Pakar investor/IT dan Internet marketing expert...Sila nyatakan SEMUA maklumat yg MELIBATKAN PENIPUAN mengenai invesment online disni.Terima kasih kepada saudara manz king dr nogold.com.Jasa anda amat dihargai.Jgn kecewa atau frust..Kita ambil TINDAKAN yg sewajarnya dgn cara yg ilmiah..Semalam abg aku call dr KL,kat sana dah kecoh danafutures dah xbayar bonus pairing,matching,yg masuk cuma bayaran daily,ada jugak yg xbayar slama 2-4 ari slama tempoh dprang upgrade server.tp web dia upgrade apemende ntah sampai skg x clear lg,skg dah shut down,semua investor pening kepala.Begitu jgk dan aeindex ada yg dah wdraw duit sampai skg x clear lg..


Aku nk sgt tau pasal swisscityfund and danafutures.Ada sape leh bgtau?????Yang Perlu anda tahu..PANAS! Epoint - Di Sebalik Tabir!


(Pembongkaran Episod 1)


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua. Saya disini ingin memaparkan maklumat2 berikut bukannya bertujuan mematahkan semangat korang bagi2 yang baru nak berjinak-jinak dengan dunia online. Cuma saya ni terpanggil untuk membantu korang-korang semua dengan ilmu saya ada dan yang termampu.Saya sedih, bila pulang ke kampong halaman.. saya terkejut kerana program2 epoint ni dah makin lama melampau dan kadang2 tu melampaui batas dengan mempengaruhi mereka2 ni dengan janji2 kosong yang mereka berikan dengan menyertai program2 epoint yang tumbuh bagaikan cendawan ni.


Terus-terang saya katakan memang saya tak kisah laa kalau program2 yang gunakan epoint ni didaftarkan dengan bank Negara ataupun paling tidak tunjukkan bukti2 bahawa fund yang dilaburkan ini betul2 digeneratekan untuk menghasilkan pulangan sepertu yang dijanjikan.. saya pun amat setuju dan sokong. Tapi, majority ataupun boleh dikatakan semuanya program2 yg menggunakan epoint ni berasal dari team yang sama dan yang paling sedihnya ramai2 yang yakin bahawa program2 ini memang berasal dari overseas..kononnya.Ok, bagi sesiapa yang berminat nak tahu lebih lanjut sila add saya di YM : aeli_yatt@yahoo.com dan kalau korang nak tahu lebih lanjut tentang apa2 program yang lain sila bagitau. Dan kalau korang nak berdebat tentang maklumat yang saya paparkan pun silakan.. saya akan bagitau macam mana saya dapat kesemua bukti2 dan maklumat ini.Sekian. Wassalam.1) Domain: winlifund.com Ok program ni paling banyak info yang saya dapat selepas korek guna tools yang saya ada. Berikut ialah history bagi whois domain Winlifund sejak dari 2006-12-24 .


1)Info yang aku dapat setelah aku korek2 guna TOOL yang aku ada. And cuba korang tengok kat whois tu… ada nama company pnqsolutions.Lepas buat search kat google aku jumpa ni :http://www.pnqsolutions.com/contact.aspMenarik tak? Apa kena-mengena company ni dengan Winlifund? Apsal history Winlifund tertera nama company diaorang? Dahla tertera nama company diaorang.. alamat pon sama.


2) Program baru yang akan launch tak lama lagi :www.dnfund.netProgram ni ada 10 website host di dalam server yang sama. Ini ialah domain2 dalam server tersebut :

1) Bodhifellowship.org

2) Brookebanxmusic.com

3) Delightfultreats.com

4) Elliottsadlermusic.com

5) Heidicortezmusic.com

6) Mattwilliamstunes.com

7) Payoffyourstudentloan.com

8) Queenscash.com

9) Quecash.com

Seperti yang kita sedia maklum, domain dnfund.net sudah diprivatekan. Tapi, domain2 lain didalam server masih mempunyai data2/whois yang tidak diprivatekan. Dari kajian yang mendalam terhadap website2 tersebut majority website2 tersebut mempunyai WHOIS dari Malaysia.



Ok, program ni memang kelakar sangat. Coz walaupun orang ramai join.. tapi program ini mempunyai 123 website di dalam server yang sama! Dan salah satu dari website tersebut mempunyai satu website yang seakan-akan program FICAL. Program ini masih belum launch!Lihat disini : http://www.emxfund.com/


Melalui tools yans saya ada juga membolehkan saya periksa history nameserver bagi program EAINDEX ini saya mendapati mereka menggunakan nameserver dari company www.WEBHOSTING88.NET pada tarikh : 2006-09-11 sama seperti program www.dnfund.net yang masih dalam pelancaran.Dan melalui pencarian yang mendalam terhadap webhosting88 ni saya telah berjumpa banyak program2 hyip yang SCAM dulu2 terlibat dengan hosting ini.



Ok program ni dah scam dah pon. Program ini mempunyai history whois pada tarikh 2007-01-27 yang menggunakan nameserver ezydomain.com . Melalui pemeriksaan terhadap whois lama ezydomain ini ianya terdapat maklumat ini :


Untuk program ni, di dalam servernya terdapat 4 website berada dalam server yang sama. Website2 tersebut ialah :Abfund.bizPayit4profit.bizPayit4profit.netAfcapital.bizKesemua website2 tersebut termasuk www.abfund.us pernah menggunakan nameserver Hknet21.com. Nameserver ini pernah digunakan oleh program SCAM www.azcapitalclub.com .6) www.jinlicapital.comProgram ini mempunyai history yang menyatakan admin yang mengakses server ni melalui IP berikut :


Program ini terdapat 2 website lain yang berada didalam satu server. Website2 tersebut ialah :Powerindexs.com dan Euro-ecash.com


Program ni dalam server dia ada 433 site yang sama2 dalam server dia.



Program ni pernah mengunakan namersever Hknet21.com iaitu program yang sama dengan www.azcapitalclub.com dan www.abfund.us 10 ) www.swedenfund.comDi dalam server program ni terdapat 3 website lain didalam satu server. Website2 tersebut ialah :


1) Esuissefund.com

2) Swedenmutualfund.com

3) Uctbank.com


Program ni terdapat 1 lagi website didalam server yang sama. Website tersebut ialah : http://www.al-arabic.com/


12) http://www.em-pay.com/
Itu je lah buat masa ini yang saya kupas. Walau macam mana pon, kepada sesiapa yang berminat nak tahu lebih lanjut terhadap apa2 sahaja program yang ada kat luar tu.. ataupun nak dicuss lebih lanjut meh add saya kat yahoo anda : aeli_yatt@yahoo.comwassalam.Yang niat membantu.-me-__________________PS/ Jumlah visitor web adalah 90% dari malaysia.Paling tinggi,utk pengetahuan semua,org cina x main benda ni,sb diarag dh tau awal2..

____________________________________________________________________
Maklumat privasi seperti maklumat dari whois tidak boleh disiarkan di dalam laman web ini. MyCert telah mengarahkan kepada putera.com untuk memadamkan maklumat tersebut dan memaklumkan bahawa kes penyiaran maklumat privasi ini (yang dipost oleh brader_yie) kini dalam siasatan polis.








Comments

Popular Posts