Kesihatan : Kepala zakar kaki onani berubah warna hijau

SAYA berusia 20 tahun dan sering melakukan onani. Bahagian kepala zakar saya kini berwarna kehijauan dan ia sungguh meresahkan. Mengapa ia berubah warna dan bagaimana mahu mengembalikan warna kepada yang asal iaitu kemerahan.


INGIN TAHU
Kuala Nerang, Kedah



Pertukaran warna itu berlaku kerana zakar anda mengalami sedikit keradangan. Jika anda masih beronani dalam keadaan separa radangan itu, ada kemungkinan pembuluh darah halus dalam zakar tercedera, biasanya di permukaan kulit penghujung alat kemaluan itu, seterusnya darah memercik keluar di bawah kulit cerah berkenaan.

Akibatnya, warna bahagian kepala zakar bertukar kepada kurang cerah, mungkin lebam atau kelihatan kehijauan seperti anda alami.

Jika onani tidak dilakukan untuk seketika, warna luar biasa itu akan berkurangan, manakala hujung atau kepala zakar kelihatan lebih cerah.

Jarang kulit mukosa kepala zakar mengelupas. Ia boleh berlaku apabila kulit luar penghujung zakar yang tercedera itu pulih.

Oleh itu, anda perlu tahu menggesel hujung zakar dengan tangan dalam keadaan lama dan kuat boleh menyebabkan tekanan kepada bahagian berkenaan, seterusnya tidak mustahil masalah sama boleh berulang.

 

Comments

aShaBuLz said…
ooo......thanks dok..haha
FK said…
bagus benda mcm mcm ni, info.

Popular Posts