Friday, January 15, 2010

Dairi: Aku seorang yang tak berbakat dalam sukan badminton,hiihihii,


Bersunguh-sunguh pasangan dari Pinang ni sambil ditonton pasangan sehati sejiwa

Salam pagi semua. harap semua sihat belaka. Di pagi hari ni aku terjaga walaupun malam tadi kul 3 baru tidur. Ni semua angkar Firdaus dan Siti Fatimah (Yuna) yang mengajak aku bergasak digelanggan pertarungan badminton dewan SUK Shah Alam. Main dari kul 10 mlm samapi 1 pagi. Gilos kan. Tapi tak penat macam ari tu sebab kali ni ramai. Jadi takdela nak main terus menerus. 



Keadaan dewan yang agak uzur tak menghalang aku bergasak gasak dalam ruang segi empat tepat sampai jatuh tertongeng di ketawa dak dak ni.. Ni sebab tempat ni murah kan. Sgt la murah, apa aku kisah dengan semua yang ader. 




Ala ala Firdaus, posing maut lagi, tengok saper tu????

Daripada apa yang terjadi malam tadi, ramai yang komen, " ko boleh main, ala pas ni mesti ok" ??????? Pasni?????Billa la pasni aku leh main. Sampai kucing keluar janggut pun aku tak hebat kot. Bukan mengalah, tapi memang sah sah tak berbakat. Huhuhuhuhu. Walaupun memegang prinsip, " kejayaan org itu datang dengan 99.9% latihan dan usaha dengan 0.1% bakat atau nasib" tapi bab ni aku gagal menegakkan prinsip aku. Ini mungkin disebabkan masalah perut kot yang agak besak menyebabkan aku kurang dapat bergerak ke kiri kanan depan atau belakang mengejar bola. Cari alasan jer.Hihihihi


Ada tips dari guru:
  • You'll sharpen your aggressive offensive skills and sets you up to perfect your push and cross-court net skills to keep your opponent guessing like crazy!
  • You'll learn what shot to master before mastering lift, push or cross-court net shots. And you'll learn what spot you need to return to on the court before and after retrieving each shot if you want to guard your base!
  • You'll improve your speed to prevent lifting the shuttle--and being in a defensive position again. You'll improve your jumping ability so you can smash from the highest and fastest point!
  • You'll improve your defense skills by learning how to slow down the pace of the game when you're under pressure. And you'll learn how toimprove the quality of your lifting shots so you can recover to the center court in a flash!
  • You'll see how to slow your game down and limit your opponent's shot angles by lobbing to the rear court. This sets you up to master smash, drop and fast drop shots so you can change from a defensive to an attacking position in less than a second!
Nak dapat info, gi :

No comments: